hei@utvendigvedlikehold.no | +47 459 12 000

Istappefjerning og Utrykning - Varselskilt - Snømåking

Legg igjen din kontaktinfo under, eller bestill en time i kalenderen vår nederst på siden.

stopwatch-clipart-time-pressure-19.png

Responstid

Vi vet hvor viktig det er med rask avklaring og kommunikasjon. Vi svarer deg derfor så rask vi kan og garantert innen 24 timer.

Kvalitet

Vi prioriterer kvalitet, kommunikasjon og god service. På tvers av alle platformer og på kundeundersøkelser rangerer vi 4,9 av 5 i gjennom snitt.

Utrykking

Ved fjerning av istapper tilbyr vi utrykning- og vedlikeholdsavtale. Vi garanterer å fjerne istappene innen 3 virkedager og tar kontroll runder.

Husk ditt juridiske ansvar

Styret eller bygårdseier er ansvarlig for å få fjernet istapper og overhengende snø.

Generelt alt som er fare for ras.

Politivedtekten § 4-1 første ledd;

Når snø eller is truer med å falle fra hustak mot offentlig sted, skal eieren straks sette opp avvisere eller lignende innretning som gjør det tydelig at ferdselen er forbundet med fare eller ulempe og snarest sørge for at taket blir ryddet. Avvisere skal fjernes senest etter 7 dager med mindre eieren kan dokumentere lengre ventetid på rekvirert bistand til takrydding.

Hvorfor velge en proff aktør?

Når det kommer til arbeid i høyden er det flere fordeler og grunner til å benytte seg av en proff aktør.

Ikke bare kan arbeid i høyden være vrient, tungt og risikofylt, men det det krever også kompetanse for å vite hvordan en skal operere på taket for å ikke ødelegge taksteinen og for å utføre et grundig resultat.

Av å velge riktig proff aktør er en garantert både grundig utførelse, effektivt arbeid og en kan lene seg tilbake og levere bort risikoen til dem som har rikelig med kompetanse og sikkerhetsutstyr.


TRENGER DU BISTAND TIL ISTAPPER ELLER SNØMÅKING?

Fjerning av istapper∙ Fareskilt og Vedlikeholdsdrift∙ Snømåking

Les mer om prosessen og tjenestene nedenfor 

stopwatch-clipart-time-pressure-19.png

Responstid

Vi vet hvor viktig det er med rask avklaring og kommunikasjon. Vi svarer deg derfor så rask vi kan og garantert innen 24 timer.

Kvalitet

Vi prioriterer kvalitet, kommunikasjon og god service. På tvers av alle platformer og på kundeundersøkelser rangerer vi 4,9 av 5 i gjennom snitt.

Utrykking

Ved fjerning av istapper tilbyr vi utrykning- og vedlikeholdsavtale. Vi garanterer å fjerne istappene innen 3 virkedager og tar kontroll runder.

 

Istapper og nedsnødde utearealer kan være en fare for sikkerheten på eiendommen

Klikk på overskriftene nedenfor for mer informasjon

1. Hvorfor er fjerning av istapper og snø viktig?

Fjerning av istapper og snø er viktig for å sikre trygge omgivelser og beskytte bygningenes sikkerhet i Oslo sentrum. Istapper og overhengende snø utgjør en betydelig fare for både folk på gaten og eiendom.

2. Hvordan utfører vi istappfjerning og snøfjerning?

Vår prosess inkluderer grundig inspeksjon, fjerning av istapper og snø fra taket, samt installering av avvisere for å hindre fremtidige problemer. Vi har den nødvendige ekspertisen og utstyret for å utføre disse oppgavene effektivt og sikkert.

3. Hva er konsekvensene av å ignorere istapper og snø?

Manglende fjerning av istapper og snø kan føre til alvorlige konsekvenser, inkludert personskader, skader på eiendom og straffansvar i henhold til loven. Det er viktig å handle raskt når det oppstår en trussel.

4. Er det spesifikke regler og forskrifter som gjelder?

Ja, Politivedtekten § 4-1 første ledd gir klare retningslinjer for fjerning av istapper og snø fra bygninger som truer offentlige steder. Disse reglene må følges for å opprettholde sikkerheten i Oslo sentrum.

 

Hva er eiendomsavtalen?

Ønsker du en permanent avtale på drift og fjerning av istapper? Med eiendomsavtalen setter vi av tid og kapasitet til deg. Dette gir forutsigbarhet og trygghet mot istappene. Gjennom denne avtalen sørger vi for at varselskilt settes opp og at istappene fjernes før det blir farlig. Ta kontakt for mer informasjon

Visste du?
Ifølge Politivedtektene for Oslo § 4 første ledd:

“Når snø eller is truer med å falle fra hustak mot offentlig sted, skal eieren straks sette opp avvisere eller lignende innretning som gjør det tydelig at ferdselen er forbundet med fare eller ulempe og snarest sørge for at taket blir ryddet. Avvisere skal fjernes senest etter 7 dager med mindre eieren kan dokumentere lengre ventetid på rekvirert bistand til takrydding.”

 
 
 
icicles-1-1100x746.jpg

 

Usikker på om du trenger å rengjøre taket ditt? Eller har du flere spørsmål?

Vi hjelper deg med veiledning og rådføring for å avklare om taksteinen har behov for rengjøring, rens eller behandling

firmapost@altforeiendom.no | +47 459 12 000

Tjenester leveres i Oslo og Viken(Akershus, Buskerud og Østfold)

“Jobben ble utført som vi ble enige om, til avtalt pris. Ryddig opplegg. To dyktige, blide og hyggelige karer som gjorde jobben sin på taket. Vi har fått et "nytt" tak etter takrens-behandlingen.”

— Ole-Chr. Mangen, styreleder Festningsåsen Borettslag

Kontaktinformasjon og veien videre

 
 

Motta uforpliktende og kostnadsfritt pristilbud

Tjenester leveres i Oslo og Viken(Akershus, Buskerud og Østfold)

Vi arbeider etter tariffer, arbeidsmiljøloven og med nødvendige forsikringer for oppdragsgiver og ansatte.

Hvordan er veien videre?

  1. Vi mottar og behandler din forespørsel (0 - 24t)

  2. Etter pristilbud er godkjent avtales det et passende tidspunkt for når arbeidet kan utføres

  3. Oppdraget utføres

  4. Når arbeidet er ferdig, inspisert og godkjent av oppdragsgiver så avsluttes prosjektet

  5. “Takk for oss” brev og faktura sendes ut til oppdragsgiver

 

firmapost@altforeiendom.no for andre henvendelser.

 
Arbeidstilsynet - Renholdsregisteret

Arbeidstilsynet - Renholdsregisteret

 

Artikler og mer innhold